I узровень (1 — 2 6.)
Выпішыце сказы з аднароднымі членамі. Падкрэс-ліце іх.
а) Вучні дапамагаюць дарослым убіраць ураджай.
б) Вучні дапамагаюць
дарослым убіраць буракі, мор-
кву, капусту.
кву, капусту.
в) Руплівыя
пчолы збіраюць мёд.
г) Руплівыя
і працавітыя пчолы збіраюць мёд.
II узровень (3 — 4 6.)
Дапоўніце сказы аднароднымі членамі і запішыце іх.
а) Вясной прыляцелі гракі, ........
б) У рэках
Бел ару сі
водзяцца шчупакі, ... .
в) У лесе я назбіраў поўны кошык
баравікоў, ... .
III узровень (5 — 6 6.)
Спішыце сказы,
расстаўляючы знакі прыпынку.
Пад-крэсліце аднародныя члены.
Асіны бярозы гнуцца пад парывамі ветру
сосны елкі грозна
шумяць у лесе
моцна вецер завывае свішча.
IV узровень (7 — 8 6.)
Спішыце,
ставячы, дзе трэба, коскі. Абазначце зверху часціны мовы.
Дзень быў цёплы але ветраны. Лес гамоніць і спявае. Таполі і ліпы і клёны ў парку шумяць маладым.
V узровень (9
— 10 б.)
Расстаўце ў схемах сказаў знакі прыпынку. Складзіце і запішыце 2 сказы
па схемах (на выбар).
а)_____ = = =.
б).------ . _____ ------ — а-------- .
в)_____ ===
але ==== і ===.
г)______ —_— і________ і ______ і________
Варыянт 2
I узровенъ (1 —26.)
Выпішыце сказы з аднароднымі дзейнікамі.
а) Па вуліцах,
па
плошчах, па дварах бягуць вясёлыя
ручаі.
ручаі.
б) У парку растуць бярозы, ліпы
і клёны.
в) Самалёт загудзеў,
задрыжаў і рушыў з месца.
г) На палях каласіцца жыта, пшаніца, ячмень.
II у вровень (3 — 4 6.)
Закончыце сказы, дапісваючы замест кропак аднарод-ныя члены.
а) Калгас
пасеяў ..., ..., ... .
б) Самалёт
ляцеў над ...,
..., ... .
в) На стале
ляжалі свежыя ... .
Словы для даведак: газеты, часопісы; палямі, лу-гаміу лясамі; ячмень,
пшаніцу, гарох.
III узровень (5 — 6 6.)
Пры спісванні стаўце, дзе трэба, коскі. Складзіце схемы гэтых сказаў.
а) Закапаліся ў мох яшчаркі змеі.
б) Схаваліся ў глыбіню вадаёмаў шчупакі карасі
акуні
плоткі.
плоткі.
в) Пуста стала і
ў полі і на
лузе і ў лесе.
IV
узровенъ (7 — 8 6.)
Запішыце
злучнікі, якімі могуць злучацца аднародныя члены сказа.
Складзіце
сказ з аднароднымі членамі, выкарыстоўва-ючы адзін са злучнікаў. Разбярыце сказ
па членах сказа.
Vузровенъ
(9 — 10 б.)
Адкажыце
на пытанні. Адказы запішыце. Складзіце схему апошняга сказа.
а) Якіх беларускіх пісьменнікаў вы ведаеце?
б) Якія дрэвы растуць у беларускіх лясах?
в) Якія ягады растуць у лесе?
Варыянт 1
1. Выпішыце сказы з аднароднымі членамі. Падкрэcліце іх.
а) Вучні дапамагаюць дарослым убіраць ураджай.
б) Вучні дапамагаюць дарослым убіраць буракі, моркву, капусту.
в) Руплівыя пчолы збіраюць мёд.
г) Руплівыя і працавітыя пчолы збіраюць мёд.
д) Сонца свеціць, але не грэе.
2. Дапоўніце сказы аднароднымі членамі і запішыце іх.
Вясной прыляцелі гракі, ........
3. Спішыце сказы, расстаўляючы знакі прыпынку.
Падкрэсліце аднародныя члены.
Асіны бярозы гнуцца пад парывамі
ветру сосны елкі грозна шумяць у лесе моцна
вецер завывае свішча.
4. Спішыце, ставячы, дзе трэба, коскі.
Абазначце ў першым сказе зверху часціны мовы.
Дзень быў цёплы але ветраны. Лес гамоніць
і спявае. Таполі і ліпы і клёны ў парку
шумяць маладым.
1. Выпішыце сказы з аднароднымі членамі. Падкрэcліце іх.
а) Вучні дапамагаюць дарослым убіраць ураджай.
б) Вучні дапамагаюць дарослым убіраць буракі, моркву, капусту.
в) Руплівыя пчолы збіраюць мёд.
г) Руплівыя і працавітыя пчолы збіраюць мёд.
д) Сонца свеціць, але не грэе.
2. Дапоўніце сказы аднароднымі членамі і запішыце іх.
Вясной прыляцелі гракі, ........
3. Спішыце сказы, расстаўляючы знакі прыпынку.
Падкрэсліце аднародныя члены.
Асіны бярозы гнуцца пад парывамі
ветру сосны елкі грозна шумяць у лесе моцна
вецер завывае свішча.
4. Спішыце, ставячы, дзе трэба, коскі.
Абазначце ў першым сказе зверху часціны мовы.
Дзень быў цёплы але ветраны. Лес гамоніць
і спявае. Таполі і ліпы і клёны ў парку
шумяць маладым.
тэсты
Варыянт
1
1. Як могуць быць звязаны паміж сабой
аднародныя
члены сказа? Правільныя адказы адзначце кружком:
члены сказа? Правільныя адказы адзначце кружком:
а) інтанацыяй і злучнікамі;
б) толькі інтанацыяй;
в) інтанацыяй і прыназоўнікамі.
2. Адзначце кружком сказы, у якіх ёсць
аднародныя
члены.
члены.
а) У зялёнай траве растуць розныя кветкі.
б) Снег услаў зямлю і дахі дамоў бялюткім
абрусам.
в) Пайшоў драбнюткі, але спорны дождж.
г) Хутка да кармушкі зляцеліся птушкі.
3. Якія члены сказа з'яўляюцца аднароднымі?
Адзнач-
це кружком правільны адказ.
це кружком правільны адказ.
Зноў
заспявала, заиграла, загаманіла вясна. (П. Броўка.)
а) Дзейнікі;
б) выказнікі;
в) даданыя члены.
4. Адзначце кружком сказы, у якіх знакі
прыпынку па-
стаўлены правільна.
стаўлены правільна.
а) Гулі чмялі і пчолы на сініх чабарах.
б) Узняўся моцны вецер, але хмары не
разагнаў.
в) Зазелянелі, і палі, і лугі, і лясы.
5. Адзначце кружком сказы, у якіх паміж ад
народ нымі
членамі неабходна паставіць коскі.
членамі неабходна паставіць коскі.
а) Раніца была пахмурная (?) але
бязветраная.
б) Шануй (?) і паважай працу кожнага
чалавека.
в) Я думаю аб міры (?) аб шчасці (?) і
спакоі на зямлі.
(С. Грахоўскі.)
(С. Грахоўскі.)
6. Адзначце кружком сказы, у якіх галоўныя
члены
падкрэслены правільна.
падкрэслены правільна.
а) Машыніст вядзе поезд.
б) Ясь вывучыў урокі.
в) На нашых палях расце бульба, пшаніца, кукуруза,
лён.
7. Адзначце кружком складаныя сказы.
а) Прыйшла з вятрамі восень, шуміць высокі
лес.
б) Наліліся сокам спелыя брусніцы. (С.
Грахоўскі.)
в) Адкрасавала жыта, і пачаў налівацца
колас.
г) Кіпіць работа ў полі.
8. Колькі ў тэксце сказаў з аднароднымі
членамі? Пра-
вильны адказ адзначце кружком.
вильны адказ адзначце кружком.
У
садку растуць адуванчыкі. Ноччу яны адпачываюць, сціскаюцца ў тугія пупышкі.
Раніцай кветкі запальваюць свае яркія, жоўтыя сонейкі. (Р. Ігнаценка.)
а)1;
6)2; в)3.
Варыянт
2
1. Якія з гэтых прымет адносяцца да
аднародных чле-
наў сказа? Правільны адказ адзначце знакам "+":
наў сказа? Правільны адказ адзначце знакам "+":
а) адказваюць на адно і тое ж пытанне;
б) могуць быць толькі галоўнымі членамі
сказа;
в) могуць быць як галоўнымі, так і даданымі
членамі
сказа;
сказа;
г) у сказе звязаны з адным і тым жа словам.
2. Адзначце знакам сказы, у якіх ёсць
аднародныя
члены.
члены.
а) Лес гамоніць і спявае.
б) Каля лесу працякала рака.
в) Па берагах рэк растуць вольхі, вербы,
бузіна.
г) У лесе звінелі, пераліваліся птушыныя
галасы.
3. Якія члены сказа з'яўляюцца ад народ
нымі? Пра-
вільны адказ адзначце знакам "+".
вільны адказ адзначце знакам "+".
Сонца
ў небе ясна ззяе, шчодра лье свае цяпло. (А Вольскі.)
а) Дзейнікі;
б) выказнікі;
в) даданыя члены.
4. Адзначце знакам "+" сказы, у
якіх галоўныя члены
падкрэслены правільна.
падкрэслены правільна.
а) На лузе растуць люцікі, смолкі, рамонкі,
званочкі.
б) Птушкі прыляцелі ў поле, у лес.
в) На градках спеюць агуркі, памідоры, гарох
і боб.
г) Возера іскрыцца і зіхаціць на сонцы.
5. Адзначце знакам "+" сказы, у
якіх знакі прыпынку
пастаўлены правільна.
пастаўлены правільна.
а) Ажына, і лотаць, і дзікі чарот разносілі
вод ар наво-
кал. (П. Глебка.)
кал. (П. Глебка.)
б) Да кармушкі прыляцелі сініцы снегіры.
в) Дым не падымаўся, а плыў над зямлёй.
6. Якія сказы называюцца складанымі?
Правільны ад-
каз адзначце знакам "+".
каз адзначце знакам "+".
а) Сказы, у якіх некалькі слоў.
б) Сказы, у якіх ёсць даданыя члены сказа.
в) Сказы, у якіх два ці больш простых
сказаў.
7. Адзначце знакам "+" складаны
сказ.
а) Щха сасонка шумела, ледзь варушыла
галлём.
б) Каля вясковых хат цвітуць вяргіні і
астры, лётае ў
паветры лёгкае павуцінне.
паветры лёгкае павуцінне.
в) Сонца высока плыве ў сінім небе і шчодра
лье на зям-
лю цеплыню і святло. (/. Навуменка.)
лю цеплыню і святло. (/. Навуменка.)
8. Колькі простых сказаў у гэтым сказе?
Правільны ад-
каз адзначце знакам "+".
каз адзначце знакам "+".
Сонца
яшчэ не зайшло, а на блакітным небе ўжо з'явіў-ся бледны месяц. а)3; 6)2; в) 1.
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.